tisdag 27 september 2016

Västergötland Runstudier


Jag roar mig det mesta med att även rita av varenda runsten i HELA Sverige.
Som jag därav skalar av i  olika delar
,Sten,Runor,Ornament,alltihopa,och sedan
orginalet bakom rödfärgen..
Min lilla teckning ovan är utav några stenar från Västergötland.
Min fråga till er:
Varför,Varför har våra forna förfäder knackat dessa ornament på stenarna,
utan någon som helst mall?, Sen har dom enligt forskarna varit klantiga
varpå runorna knackats utanför ornamentet oxå..
HALLÅ??
(För att inte tala om alla dessa stenar som försvunnit,tips kolla kyrkogårdarnas
"natyrliga stenar",Solna har tex mycket sådana)
Det här är manipulerade stenar gjorda av en klantig präst eller runolog som
inte vetat bättre...
Tur att ni har mig då..
Ni ska få varenda sten i Hela Sverige ..?