måndag 19 september 2016

Sturegatan 54 lekplats Ormsta Vallentuna


Alltså..vad fan...
Hallå?
Vad sysslar ni på RAÄ med egentligen??
Letar efter försvunna "avhandlingar" eller skriver
fabrikerade rapporter?? Hur dum tror ni jag är??


 Nu är det i och för sig så att alla runstenar idag som ni kallar det är
kristna stenar .Seriöst alla runstenar är "kristnade".
Därav kan  ni inte förstå eller se det jag ser när jag åker runt.
Men om vi nu ska snacka runstenar så är väl endå denna
ett praktexemplar på en bra sten att knacka på..?
Inte sant..
Nu står det visserligen i en skogsdunge som är omgjord till en passande
leklplats..Vi tittar lite närmare Shall we??


Upp i backen i denna dunge har vi massor med sten.
Sen kan man även se på naturen vad som växer och inte växer.


Högst upp på denna backe ligger ett stort "flyttblock" varpå
 stenmassorna ligger fint placerade runt om..
Det stor Röse på fornfyndsappen jag förmodar att det var denna..



Ultraviolett ljus någon??
Nä jag antog det..Men varsågoda..
Idag behöver du inte rulla ut en 200 meter lång kabel med en kopplad uv lampa
(gjorde det ett tag)
Det går prima med en Uv ficklampa samt ändra ljussättning i PS..

-Och vad fan menar hon med detta då undrar ni?
Det gör jag med..Men inte fan har inlandsisen åkt runt i såna här 
raka leder..
Kom för fan igen nu..


Vad fan..
Ska vi inte se om vi kan göra våra forna förfäder
rättvisa med att se vad fan det är dom sysslat med här uppe
i mörka Norden innan ni kom och slaktade dom..?


Här har vi en prima naturformation som är ca
5 meter i perfekt uthuggen rektangel,ca 1,50 bredd.