fredag 2 september 2016

Minnesmärke,hällristning,gravfält,boplats


Sånt här inspekteras oxå,givetvis..


Visst vi säger så..


En bit längre upp ligger denna sten bla..



Bergsknallen på andra sidan skulle ha "Hällristningar" av skålgrops innehåll..



Aha- coolt..Där har vi han igen..
Han som blåser i något..
Hittat honom på en hel del sk "ornamentaliska" beslag,"kyrkliga attribut",
tex altarpjäsen som står på historiska brevid dopfuntet från näs..
Titta noga nu jag har "Bättrat på ornamentiken" 
så ni ska se bättre vad fan det är jag menar.


Jorå här var det söndergrävt kan man lugnt säga..
Det var i en skogsdunge några 30 meter ifrån bilden ovan.
Kunde knappt komma in i den skogsdungen då det var "för tätt vegetation"


Titta noga nu..
Eller rita dom mörka linjerna och titta sedan så kommer du se vad jag menar..
Detta har tagit mig 2 år och en numera oanändbar högerhand.
Måste börja lära mig rita med vänsterhanden..typiskt..


Titta noga nu i nedre vänstra hörnet tex..



Samma bergsknall men man måste gå in i busken..