söndag 11 september 2016

Erska kyrka Västergötland


Den här sk kyrkan ligger högst upp på en topp..
Med ett stort gravfält "utanför bogårdsmuren" naturligtvis.
Detta var lite väl för uppenbart..


Erska kyrka alltså..
Passande ställe att bygga på ,bra motion oxå.Innan bilen kom.


Det här lilla stenhuset tippar jag har stått här ett bra tag..


Jag vågar även komma med den djärva spekulationen att detta lilla stenhus
är det enda som fått stått kvar före "reformationen" av kristendomens regim.
Det enda jag är intresserad av är stenen,och vad det är.


Här fanns det även en kombinerad gravsten med solur..
Hallå??
Kyrkan hade väl kanske brist på sten..


Vi är alltså högst upp på en kulle,där man byggt en kyrka på ett gammalt
gravfält från järnåldern..Vart tror du all sten kommer ifrån här?
Har man "fraktat" kånkat och burit upp dom hit ?
Knappast..



citat
"undrar du inte nu hur det ligger till?
När du inte längre får tycka och tänka som du vill"



Då ska vi tänka lite fritt igen.
Det har alltså varit ett stort gravfält här i forna dagar från yngre järnåldern,
vart tror du dom bodde?
På andra kullen eller??


Jag har fotat alla stenar här så ifall du vill ha
nån sten att "rita" på så maila mig bara.
Sen kan man även titta på olika stensättningar i våra grannländer..
Det kan oxå bringa "ljus" över kunskapen och historien om våra Nordiska
Förfäder innan kristendomen kom hit och radera bort allt..


Jag såg något korkat program "vetenskapens värld" om 
hur dom med "Ny teknik" kunde se årstiderna
 och klimatförändringar här i Norden .
Varpå dom drog upp några förstörda guldfynd med förklaring
att våra forna förfäder i ilska och vrede föraktat sina asagudar för 
denna kyla och svält.
Man har alltså tillverkat dessa guld föremål för att sedan
 rista och förstöra dom..
Suck..


Prova att rita av den här stenen..
Säker något fasligt okristligt.


Jag HATAR Kristendomen.
Jag hatar allt som har med denna sjuka religion att göra.
Jag hatar allt den har gjort emot detta land.
Jag hatar allt kristendomen tagit från oss Nordbor.
Jag hatar alla biskopar,påvrar,präster som förstört våra stenar
till deras egen äregirighet och förevigade "gudomlighet".
Att ingen ens idag med all denna fakta och kunskap kan se 
vad denna sjuka rörelse gjort mot hela mänskigheten.