onsdag 7 september 2016

Gravfält 52:1

Då kristendomen fördömt allt som inte har behagat denna religion eller
stuckit ut,vilket i det stora hela är allt eftersom hela denna religion är
ett ihopkok av stulna kulturer världen över,det man gjort är helt enkelt att
förklara allt med symboler som i dagens anda är något kristerligt
,en apa som dricker te är aposteln Johannes,
En ko med radband är en av dom 4:a,En kärring som kärnar smör med
en djävul brevid är satans påkomst osv.
Dom har även fördömt allt som har med matematik och vetenskap då
hela denna religion baseras på vetenskapen att "gud" skapade världen
underloppet av 6 dagar eller vad det nu var.
Vilket iallafall jag vet att så inte är fallet.
Kristendomen har även fördömt alla språk som inte är latin
"de lärdas språk" ända upp hit till Norden.
Ska jag fortsätta?..för att ni ska förstå??Jag tror förhoppningsvis
att polletten börjar trilla ner på en del av er??
Mej tog det ett bra tag ca 40 kyrkor här i landet och ca 300 runstenar.
Dom har även som grädden på denna sjuka bakelse fördömt
allt som har med astronomiska observationer att göra ,"ett djävulens
påhitt".Därav så stjärnskådar jag varenda kväll,ritar och räknar.
Då det finns latinska dokument angående slagrutan som använding
för att hitta ädelmetaller,gravar,vatten men som givetvis beskrivs som
trolldom och svart konst så..well..
Shall we?


Jag tog 2 av morsans stickor som jag böjde till och satte i 2 tuschpennor.
Jag tog naturligtvis bort tuschen..
Mitt anteckningsblock med punkter och en kompass..
Idag började jag med Markim kyrka för att se om jag kunde hitta
den igetäppta källan som funnits här.
Men då jag inte har nån aning om hur dessa pinnar funkar så 
gav jag upp efter en stund
och åkte till mitt gravfält istället.
Den som innehåller en sk domaring..


Den här ligger längst med vägen som går mot Lunda,
bakom grannen över 2 åkrar ligger  Vaxtuna och alla gravfält och högar,
sen har vi ett stort berg på vänster sida med en enorm rullstensås,
och åt höger går skogen in med många "shackt" utgrävningar..
Gravfält 52:1 alltså
Skäres av landsväg Ö-V och brukningsväg i Sbgränsningen..blabla

Gravfält 110-160*140 m N-S
bestående av 95 fornlämningar
Dessa utgöres idag av ca 69 runda stensättningar,1 domaring
7 kvadratista stensättningar,12 resta eller kantställda stenar..osv
En del i Östra delen kan ha varit en fyrsidig.
Domaringen i SÖ delen..alltså Syd-Öst..


Vad  är det här för naturbildning? 


Jag har ingen aning om hur dessa slagrutor funkar annat än att dom 
vrider sig åt olika håll,jag ska ta reda på vad det betyder såsmåningom.
Så det mest logiska var att börja mellan dom 2 stenarna nere vid granen
varpå jag sedan gick efter pekarna som för det mesta
höll sig åt ett håll.
När jag gick bakom grannen däremot så gick mina pekare åt varsitt håll
det ligger en stor fördjupning,dike eller vad det nu skulle ha varit,
ett "shackt" med "odlingsrösen" = plundrat..
Hur som helst så irrade jag omkring i ca 30 minuter på denna sida åt olika håll
varpå det blev samma resultat..?
Sen när jag gick över och runt min domaring så höll sig pekarna åt ett håll.
Vad menas med det?


Jag började helt enkelt vid den röda stenen.Var här i våras och
mätte avstånden så det har jag uppskrivet också..


Jag måste verkligen anmärka att många stenar har sådan intressant och 
i ögonfallande
moss och svampbildningar, det är så man blir 
vansinnig över denna idiotiförklaring.





Och återigen..Om detta nu är ett gravfält så utgår jag ifrån att varenda 
sten är en gravsten..

citat (jag gillar citat)

"Standing Alone dosent mean I am alone
It means im strong enough to handle things all
by my self "

Eminem