onsdag 7 september 2016

Ett tips ska ni få av mig
googla på Celtic Colouring pages.
Jag utgår ifrån att alla stenar i hela Uppland och Sverige
ser ut ungefär som dessa mönster.
Lite som Book of kells innan nån klåfingrig munk kletade och förstörde
den..
Pinterest är en kanonkälla att leta fynd på då alla museum nu
lägger ut sina samlingar där.
Jag plöjer igenom dom allihopa..sörrö

Ett annat är att kolla in fynden som görs av alla dessa
fantastiska fibulor,trefolier,broscher osv..
Hur tror du dom mönstrerna har kommit till??
Med tanke på våra enorma treudds stensättningar bla här i Uppland
du tror inte att det kan ha ett samband??
För kom fan inte och snacka Oden med mig.
Det är ett klent påhitt som jag tyvärr inte går med på,
då ni envisas med att kalla vartenda fynd i jorden nu förtiden
för "Oden" då vi vet att det inte är kristet..
suck