onsdag 21 september 2016

Knowing your self is the beginning of all wisdom


Uthuggen stenrelifef  från Ardeshir 224-240 ce  i Naqsh-i Rustam.
Grundaren av Sasanian riket..


Jag var på Frescati en snabbis idag nämligen,
då denna bok kom i min åsyn om Zoroastian kulturen..
Det känns så naturligt på något sätt att knyta ihop detta med Norden..


Så när jag kom fram till denna bild, svor jag lite väl högt..
Jag vart så upphetsad att jag tappade boken oxå..
Den här figuren har jag hittat ,han har "kommit" fram
på en hel del stenar jag ritat av..
Vilken märklig sammanstrålning va..


haha..jag tror inte ni fattar riktigt med vad 
"jaghargåttigenomallafyndochstenarihelavärldshistorien" innebär..


Här ska ni få en till tankeställare av mig..
Större delen av alla skatter som hittats i jorden i vårat land
har bestått av arabiska mynt.Den största silverskatten dom hittat på Gotland tex.
Om nu våra forna förfäder hade plundrat ner mot svarta havet då dessa mynt
bla kommer från det hållet så varför gräva ner dom istället för att använda dom 
att smälta nya mynt? Som Gustav Vasa tex?
Varför gräva ner dessa arabiska "skatter"...?
Fundera på det ett tag ni...
Det har jag oxå gjort innan jag koppla ihop ett och två..


Bilderna kommer från denna bok..