måndag 12 september 2016

Hedniska trollerikonster


Man har alltså rest dessa enorma sk bautastenar runt om i hela landet.
Utan att ombesörja sig om ornamentik,tecken, syfte eller varför?
Hur dum tror du jag är på en skala?
Men här fallerar hela eran påhittade Nordiska anpassade historia då 
alla dessa sk "bautastenar"megalitgravar,hällkistor osv inte består av
"ristat och kristad i någon söndertolkad runologisk väletablerad språkhistoria" 
varpå den välskrivna rapporten av RAÄ blir att dom under sina "konferanser "
endast kan komma fram till vilka substantiv och adjektiv  våra forna
förfäder knackade fel.
Så ska jag säga till er varför..
DET ÄR ETT ANNAT SPRÅK...
Inte fan reser man såna här enorma stenar utan ett spår,,idioter
Men jag har hållit på med detta nu i 2 år .
Det är nån slags arabisk stil,därav punkter och prickar.
Dom ligger inte i nån runslinga utan lite här och var,
sen är det massa konstiga djur som äter upp varandra och den där
gubben med hatten..

Jag ska visa..



Nu är stenarna så pass gamla och färgen har tynnat  bort under årens lopp 
i alla väderförhållanden,men med lite annan ljusättning så brukar det
"klarna upp" då jag använder mig av flera...


Ultraviolett tex,,titta noga nu..
Och om du inte fattar vad fan det är jag menar så köp en 
wacom ritplatta och börja rita..
Det är någon som gjort detta,jag vill veta varför
och jag vill se.
Det tar många timmar att" framställa en sten" därav 
så har dagens historiker skitit i det dom 
hellre använder sig av färdiga teckningar av våra forna runologer..
Men det gör tyvärr inte jag ..


Ta-daaa....