söndag 25 september 2016


" Då ska vi se , sa den blinde"
-Jaha här har vi lilla björnen och draken stjärnkonstelation..


Photoshop,filter,gradient
(brukar ofast använda mig av ultraviolett men 
den här stenen funkade bättre i 
brungråa kontraster)


Boktips
Kitab suwar  al-kawakib althabita
Det känns oerhört logiskt,men då det inte finns någon sk 
"Källiteratur" angående detta fenomen skålgropar som finns
överallt i Uppland med förklaring att man "malt korn"..Hallå?
Nu får ni ny vetenskap och ren fakta av mig.
Varsågoda.
Det jag även gör är att rita av mallar från gamla latinska,och arabiska
stärnobservatorie pergament som jag sedan använder som mallar..
Fiffigt va..


Här är en grej jag ritat av ett gammal arabiskt manuscript.tex..
jag ska använda mig av denna mall i en del sk "skeppsättningar"


Här är ifrån ett latinskt manuscript,
har bara tagit bort latinet,
Ska prova lite uträkningar angående metans cykel osv..
Jag är ett stort fan av Beda och  framför allt Roger Bacon


Under medeltiden fick ibland varje månad på året symbolisera någon apostel.
Januari: Paulus
Februari: Petrus
Mars: Mattias
April: Filippus
Maj;Jaob d.y
Juni: Barnabas
Juli: Jakob d.ä
Augusti:Batsolomerus
September Matteus
Oktober: Simon ivraren
November; Andreas
December: Tomas

Appropå gamla övermålade pergament iform av dessa satans apostlar..

Ett av mina stora mål är såsmåning om att åka till Hamburg-Bremen där jag ska
spotta på Ansgars grav..Det är ett löfte..