onsdag 21 september 2016

Lekplats rosengårdsvägen 20 B Vallentuna


Mittemot Hammarbackskolan i Vallentuna ligger en liten höjd,
som var ..vi kan säga lite märklig..



Vad fan är det här för naturliknande fornlämningar?





Jag citerar Arnold nu..
"Think big Find your vision"


Är detta en naturlig formation tycker du?
Ska vi säga att "Blixten" slagit ner här ?


Tänk om man hade ett superlim och man då skulle
kunna sätta ihop dessa stenar..Som ett pussel..


För om vi  nu ska snacka hedniska "kultplatser" av magiskt ursprung så
kan jag i detta fall ge med mig för en gångs skull..


Men jag tror inte på magi eller mystik.
Däremot tror/vet jag att det pågått något annat här i Norden på alla
dessa förbannade sk gravfält och stenåldersboplatser.
Rita av konturerna på denna ..maila mig gärna så kan vi se
om vi fått fram samma..
Ska sätta igång med denna bums..


Vi ska tänka lite fritt nu.
För om det nu är så som jag säger och påstår så har vi mycket att göra.
Ni kan plundra hur mycket ni vill,men våra stenar dom står kvar.
Då det inte finns någon sk "Källiteratur" om detta nordiska rike annat än i tidiga
påvebrev så fatta era wacomplattor nu.

"Formad sten i mineraliska packningar..?"
fiffigt..jo det må ja säga..
Hur skulle du föreviga din tid här på jorden?


Sånna här formationer i en bergsknall i Vallentuna..
Hur fan har inlandsisen lyckats åka i såna här konstrukturer??


Det kanske är eran älskade Öpirs runkontor ??




Sånt här fascinerar mig..
Morän berg med 2 band av "ortokantiska kristaller.."