måndag 19 september 2016

Square Dance

Den tid skall komma då trägen och långvarig forskning bringar i
dagen ting vilka nu är fördolda.
En enda livstid,om än helt ägnad åt himmelens hemligheter,skulle inte
vara nog för att utforska ett så väldigt ämne..
(Tur att ni har mig då)
Denna kunskap kommer följaktligen  att uppenbaras först
efter många tidsåldrars lopp.
Det ska komma en tid,då våra efterkommande häpnar över att vi inte
kände till sådant som var självklart för dem...
Många upptäckter är förbehållna kommande tidsåldrar,då minnet
av oss blivit utsuddat.Vår värld vore en eländig liten sak,om den
inte ägde något för varje tidsålder att utforska.
Naturen avslöjar inte alla sina mysterier på en enda gång...

Seneca Naturales quaestiones
7:e boken Första århundradet e.kr

(Inledningen till Carl Sagans bok Cosmos LÄS DEN)


MIN TUR...


I forntiden förknippade man de mest vardagliga händelserna med de
största kosmiska skeenden.Det framgår av vardagens språk och
seder från den tiden..

Men inte här i Norden...
-åååååhhhh nej...Här har man bara ägnat sig åt
meningslöst tillbedjande av diverse hedniska ritualer.
För det kan ALLA forskare och Historiker intyga idag..
Dom vet ingenting med andra ord..


Uv Ljus är något jag roat mig med ett tag sedan jag
varit på Naturhistoriska och sett deras lilla UV monter med 
diverse "självlysande stenar.."
Den här stenen tex...Ser inte den "lustig" ut??
Nästan så man skulle tro att det var 2 olika lager med nån slags 
packning??
Fast den här har jag visserligen hittat i en trädstubbe.
."Och då räknas det  inte.."
Men ni vet inte vilken trädstubbe..


Jo jag samlar på stenar med hål i ..
Som jag hittar lite här och var på  åkerkanter och diken.
Nu finns det ju enligt er pålästa forskare inte en enda sten som är
lik ,vilket jag finner väldigt "märkligt"  då dom flesta stenar med 
såkallade "hål" i  som jag hittar sitter på samma ställe..
Är inte det ....mystiskt??