måndag 19 september 2016

Salvation

Lets get down to businuess
I dont got no time to play around,what is this
must be a cirkus in town
LETS SHUT THE SHIT DOWN on this clowns
Can i get a witness...?



Man ristar inte fel i sten
Man hugger inte fel i sten
Det man gör är att tolka fel om och om igen

Jag brukar skriva ut mina stenar i gråskalor oxå..på papper.
Och hur många historiker tror du spenderar så här många timmar
som jag gör? INGEN...
Man tar den enklaste vägen och kladdar på falurödfärg med en "finliten
fackmässigrapport" om att det är en sk Nonsensinskrift på stenen..IDIOTER..
Jag ska visa..


Titta jag kan trolla...
Jag är trots allt en hedning..av den värsta sorten..
Men kom du med din satans bibel..
Jag gillar fantasy oxå.
Harry Potter böckerna måste jag dock erkänna är lite
mer i min smak än, "moses och hans brinnande buske.."





Har du något bättre förslag då?
Än denna idiotiska förklaring som fortforande finns idag
om våra sk forna förfäders runstensknackande?
Ja visst jag det är ju en "stabiliserad och väletablerad forskning som 
sträcker sig 400 år tillbaka"..visst..vi säger så..
Prova själv att rita av en runsten...
Så kommer du förhoppningsvis fatta vad fan det är jag menar..
För det här är i HELA UPPLAND..
Inklusive våra kyrkor som ni snott..


Vad är det jag ska tro då?
Snälla förklara för mig ..
Ska jag tro att kyrkorna i hela Uppland är byggda då
kristendomen kom in i landet?
Att alla gravhällar i kyrkorna ombesörjdes enbart för präster och biskopar
med blandade bomärken,riddarsköldar,felknackat latin,gammal munkstil?
Att det inte funnits någonting här i Norden annat än det ni idag 
kallar hedningar men som ni inte riktigt verkar ha fattat vad fan 
det innebär?
Att det Nordiska folket enbart ägnat sig åt hedniska ritualer,blot,
och "offer"..?
Att Det Nordiska Folket tog emot kristendomen med öppna armar
började skänka bort sina hem och gårdar till kyrkan?
Att hela Uppland som består av alla dessa geometriska gravfält i varenda
skogsdunge och dessa kilometerlånga stensträngar
inte har något annat syfte än det ni idag skriver?
Att det inte finns ett enda pergament från "hednisk" tid då det Nordiska
folket inte kunde "fatta pennan" ?
Tror du att Birger Jarl byggde detta land?
Att Gustav Vasa var en hjälte?
Att han räddade svenskarna från de onda danskarna?

Ni har jiddrat med fel Upplänning mina herrar.