torsdag 22 september 2016

Gravfält 52;1 Markim,Vallentuna,Uppland


Det här kallas idag för "domaring", hur fan har forskarna
tänkt angående detta?
Om det nu skulle vara en dommarin där våra forna förfäder
skulle" hållt ting" borde den väl se ut ungefär som dom andra sk
domaringarna?
Här går stenarna 2 och 2..bla..
Lunda ligger dryga km härifrån,
Vaxtuna med ljuhögen,koöhögen samt gamla "vasavägen" ligger här oxå.



Jag är här ganska ofta och mäter..
Avståndet mellan stenarna osv..
För inte fan har man placerat dom så här för att "hålla ting".
Är det inte på tiden att ta reda på vad fan dom sysslat med?
Varför är det ingen som vet någonting om detta då det är i hela Uppland?
Dom står ju här stenarna..
Jag vill veta...Och det finns ingen som är intresserad av att hjälpa mig
eller ens försöka tänka i andra banor .
Det är så sorgligt och tragiskt..
Varför tror du man ställt stenarna så här då?


Jag brukar sitta här mitt emellan stenarna .
Och fundera..


Jag har läst på en del om dsk "leylines",hartman och currynäten,
jag finner det oerhört logiskt däremot angående våra forna förfäders
stenplaceringar.Så jag måste lära mig denna teknik.


Jag vill veta varför.
Och då kan jag inte bara utgå ifrån att dom placerat en sk domaring här
på ett gravfält..Det finns ingen logik i det påståendet allt..
Om man även jämför med andra sk gravfält här i Uppland.


Och om man börjar tänka lite mera "Vågat" 
som jag gör fast endå i en oerhört rimlig nivå eftersom jag inte tror på
någonting som har med kristendomen  eller magi att göra.
Så..well...
Titta noga på den här stenen, om du inte kan ta hjälp med ritplattan.
Men här är den där gubben igen,sen har vi den gråa "svampbildningen"
 längst ner till vänster som är 2 gubbar, en har den där hatten på sig.


Ovansidan av stenen.
4 ringar,sen nåt djur i den gråa "svampbildningen"