tisdag 6 september 2016

Ormsta Vallentuna Uppland


Mitt älskade gravfält ligger på andra sidan vägen.
Där jag är dagligen,därav blir man lite hemmablind ibland.
På andra sidan mitt gravfält går bilvägen,mellan finns en ca 2 meter 
stenmur mellan husen som går upp,knappt att man ser den då dom gräver.
Här uppe har jag bara varit en gång.Dom har jämnat hela skogen med
marken då dom bygger ett helt nytt villaområde..
Jag gråter inombords..



på höger sida om bilden finns ingenting kvar ..
Ormsta ägor som en gång varit en storgård/stad i Vallentuna.
Jag utgår att varenda sten här är knackad då folk bott här i 
1000 tals år och inte bara när kristendomen kom in och förstörde allt.



Det här är vårat arv,det är inte ristat eller kristat .
Hjälp mig med denna nu..
Jag har gett er tekniken och kunskapen ni behöver.



Så kommer man hit,vad faaaaan..


Men va faaaaan..!!!


Vad faaaaaaaaaan....!!!
Hallå?
Vad fan är det här för naturbildning??


Rita av konturerna på den här stenen..
Så ska du få se något du aldrig sett förrut..



Uppe på toppen så att säga..




Ska inspektera denna skogsdunge mer ingående imorron..


Vad fan är det här för jäkla naturbildande sten??


Jag hittade inga "klyvmärken" på dessa stenar.
Ska vi säga att det är blixten?



Här har ni eran lilla "hällristning"


suck..


Återigen så ser jag inte ett skit.
Jag utgår bara ifrån att det är något.
Jag utgår ifrån att då detta är över hela Uppland med förklaring
gravfält så ..well..
Så innan du dömer mig,skrattar åt mig,eller överhuvudtaget ifrågasätter mig
köp en wacom ritplatta,eller dra ner Art Rage till ipaden eller telefonen,
för in denna bild och rita av stenen..
Skriv ut bilden funkar oxå bra..
Sen kan vi snacka..


Jag är det värsta som hänt er sedan Martin Luther.
Men jag ger tillbaka med samma mynt som ni tog ifrån mig.


Ormsta ägor ,Vallentuna fy fan