söndag 25 september 2016

619



Min tur..


Angående alla våra sk skålgropar i Uppland..
Jag tippar på att "forskarna" är förbryllade som vanligt..
Dom vet inte mer än så..
Men om man inte tittar omkring så...
Det här är ett arabiskt pergament jag skalat ner i lager..

Appropå prickar och streck...Det känns så "bekant "på något sätt..


Skålgropar alltså... = astronomiska observationer
(man har ICKE malt korn i dessa gropar eller kopulerat förmodligen någon
historiker som roat sig med det isånnafall)


ja men dåså...
Få se nu  "Orkesta kyrka valvbåge",Össebygarn ödekyrka,
Uppsala valvbåge,Äretuna,Tensta i Uppsala,angående alla dessa övermålade
och ommålade kyrkmålningar..
BOOYAH!!

åhh jag ska visa..
Jag är så stolt över mig själv nämligen..


Titta noga nu...
Det här är ena sidan på Össeby garn "ödekyrka",
här har "blixten slagit ner...visst..
Vet ni hur breda dom här väggarna är...
Jag har ritat av varenda sten här...
Titta i högra hörnet..
Tror du dessa stenar ligger "random"..?