torsdag 8 september 2016

Runsa skeppsättning


Klockan var ca 1530 när jag plåtade denna bild idag..


Andra stenen från den enda "resta stenen" på denna skeppsättning..




Jag fick höra idag av en arkeolog som höll på att gräva en bit härifrån
Eds 3 skulle den betäckningen vara.
Att nån sk runolog på universitetet nu använde sig av 3d scanning på runstenarna,
för att lokalisera olika sk "runmästare"..Och vad tror du jag svarade på det?
Tycker bara det är så himla tragiskt att ingen ens kan tänka längre än
Amen..Eller ens försöka att förstå att dom som gjorde dessa var av annat krut.
Dom hade mer kunskap än vi.Och den kunskapen tänker jag ta reda på.
Därav ritar jag av alla stenar på milimetern..bla..som ni vet..
Sen kan ni skratta bäst fan ni vill..Men det skiter jag i..
Sitt där med era "förkristerliga" runstenar och tyd era magiska runor som inte
har någon som helst logik i, då allting är felristat och felknacka då ni inte ens
kan få ihop en vettig runrad annat än "gud hjälpe oss alla"