måndag 12 september 2016

Hedniska trollerikonster från Bjälbo


Här är min lilla avrtning från Bjälbo kyrka,
bergsknallen preics bakom alltså.
Tidsåtgång ca 4 timmar och 8 lager som på denna bild
är överlappade.
När jag sitter så här och ritar av en sten så har jag faktiskt ingen aning
om hur det ska gå eller bli.
Därav alla dessa lager då jag börjar om ,letar nya linjer,försöker
hitta ornamentiken osv.
Jag är inte på något sett intresserad av eran påhittade runologiska
historia.Tyvärr..Jag är bättre än så.
Och jag är en riktig envis Upplänning.
Jag vill fan se vad det är,och jag ger blanka fan i om det är 
arabiska ,fornpersiska eller vad det nu är.
Rätt ska fan vara rätt och jag är så in i Norden trött
på erat "ristande och kristande"..

Det här ska föreställa eller kommer bli en massa konstiga
djur som äter upp varandra,det är dom 4 djuren i täten
(samma som Eds i Väsby och som en del dopfuntar som ni
inte knackat sönder)

Citat
A clever person solves a problem
A wise person avoids it