onsdag 28 september 2016

Össeby-Garn


Så där ja..
Då jag roat mig med att rita av alla stenar på ena gaveln av den sk 
Össeby-Garns ödekyrka så vill jag visa er vad jag menar..
Stenarna ligger i ett oerhört invecklat system därav har jag bara fyllt i de stora
lagren först som föreställer 2 gubbar,den ena har en liten hatt ,påk och ett huvud av 
animaliskt slag vid sin arm, den andre gubben är ovanför,brevid honom på högersidan 
är det något slags liggande djur,jag "tolkar" det som en hund..
På högra sidan är det knepigare då det är en fasligt massa djur som äter upp varandra
den vanliga Uppländska stilen alltså...
Hur länge jag hållt på med denna?
-Några månader...
Nu har jag bara ritat i så "förenklad" version så att ni ska se och förstå..

"Lite som runologerna och deras falurödfärg.."
Visst är det fantastiskt..
Här har ni våran NORDISKA HISTORIA...