måndag 21 november 2016

Södra Härene 6 :1 Västergötland


Då tar vi det igen..
Södra Härene passerade min resa i höstas när jag
skulle hämta Olof.(min hund)
Detta ställe..alltså..det är så sjukt.



Jag fattar inte riktigt själv vad det var jag beskådade
här.Vad är det för fel på er?


Tror du på fullaste allvar att man anlägger ett sådant här enormt
stenmonument utan ett spår av "runor"?
Naturligtvis inte.Men när man inte vet mera än Lars Rask Runlära
eller Dick Harryssons "allmäna historia" så..
Jag har såklart roat mig med att "avkodat" varenda sten här,
då jag plåtade ca 250 bilder av detta ställe.

MIN TUR..IDIOTER


Dom här "gråstenarna" har dom använt 4 olika lager
av gråskalor Det är inte så svårt att lista ut ifall man 
tänker lite längre som jag 
samt utgår ifrån att dom som gjort detta har gjort det i 
annat syfte än "Gud hjälpe oss alla"


Från hällkistan går backen upp till utkantens 
alla bautastenar.
Vägen emellan här ligger stenarna
huller om buller,stora "Hugg" och förstörelse.


Den största "gropen" emellan bautastenarna och hällkistan.


Jag tippar på att denna sten "gått av".
Den ligger i gropen..


Det här är vad jag kallar en "formad sten"
Vilket menas för er som inte förstår att
stenen inte är knackad utan formad.
Jag kan nog inte förklara det på ett enklare sätt..?
Det är 2 olika packningar på stenen varav när man knackar lite lätt på
den översta så låter det ihåligt.
Därav detta "söndervittrade" förklaringsförsök av dagens idiothistoriker
att stenarna skulle "Vittra" sönder det är ju för fan packningen som lossnat.


Men visst sitt där med era biblar och Lars Rask runlära.
Sån enorm brist på respekt att jag blir spyfärdig.





"Med terror och våld då griper dom makten laddar deras biblar
för den sista slakten"



"Mitt svenska rike står i brand för Kristendomen har slukat vårt land."


Nu blir det "jättekonstigt" för er.
Eftersom dessa stenar inte innehåller "paster noster"
eller "Torbjörn ristade stenen eftersom bror Gudlög Gud hjälpe som båda"
Det här är något helt annat..