fredag 4 november 2016

Gotland


När man kommit så lång som jag som ser förbi korsen,
kristendomen och deras förödelse och förstörelse så räcker det 
inte för mig,JAG VILL SE..
Jag vill se vad dom förstört,jag vill se mina forna förfäders
historia.Den som ni raderat ut.
Och det här är det enda sättet jag kan komma på..
Jag kan inte sitta och titta på en vägg och sedan
-Jo men det är övermålat ,man gjorde så på den tiden..
-Ja men du ser ju för fan att det är fel proportioner,och övermålat,
dåligt dessutom,tom latinet är felstavat, säger jag..


Forntida klotter säger runologerna..
-"svårt att se" därför skitigt i det..
Oavsett om det är medeltida eller forntida så är det "runor"
vilket vi idag vet begagnades att räkna med långt in på 1600 talet..
Då ristandet och kristandet på våra stenar länge sedan hade
gått sitt öde.
Så därför sitter jag med min wacom platta och helt enkelt
"fyller i " alla streck..SMART VA..



Så  här alltså





Det här är så dumt..
Och framförallt respektlöst..