onsdag 16 november 2016

Harg,Upplands väsby innan Torsåker


Då tar vi det igen.
Harg alltså.
Det ligger precis efter Torsåker,man kan parkera vid go-carts infarten.
Sedan är det bara att knata upp för denna enorma backe.
Jag var här i Maj,
Det här kan väl endå räknas som en "uppallad sten" va..
"Den nästan svävar"

Högst upp har vi alltså en stor bergsknall efter den här stenen.
På ena sidan ligger stora stenras,
och på andra sidan ännu större stenar samt en hel del "försänkningar"
lite varstans.


Högst upp ligger en ganska plan bergsknall,dock övertäckt med mossa men
då "fördjupningarna" i bergen var så tydliga så..

Här har man helt klart haft någon slags "sten verksamhet" då
berget har många fina raka plana" uthuggnings ytor"
Tips googla på Harg..


hoho...Jag vet förstår ni..
Men det är för att jag inte tänker "amen"
"runor" eller "skepp" ..
Gör bara som jag säger och rita av konturerna på denna
sten så kommer du också "se.."
Tänk inte så mycket utan följ bara linjerna så kommer
det att ordna sig.
("Linear A ")


Nu snackar vi ändå vridet träd..


Den här bilden är en bit ner ca 20 meter från högsta bergsknallen.
Ska vi inte titta lite närmare på den??
Shall we..?!? Ja det gör vi..


med 2 fina stenrader oxå..
Jag tror inte ni riktigt fattar hur gammalt det här är..=)
Det är så fantastiskt.
Jag kallar detta för "Uppländska för megalitgravar"..hihi



Vad fan är det här för "naturlig" bergspricka..VA
Sen ligger Torsåker bara några åkrar härifrån..just saying..
Här har vi långa stensträngar oxå längst med Torsåker.
Samt Dyvlinge,Eggeby,Fysingen osv..


Titta noga nu för fan.