måndag 14 november 2016

Då ska jag göra en liten sammanfattning av det jag kommit fram till
angående Upplands dunkla förvirrande historia.
Uppland som i forna tider var indelade och kallades dom 3 folklanden
ni vet,,Attundaland,Tiohundraland och Fjädrunaland.
Alla med egna småkungar..
VART TROR DU DOM BODDE?
I trähus?
Om du tittar på hur kyrkorna i Uppland ligger och hur dom är
uppbyggda,så är det inte så svårt att lista ut resten.
Det jag däremot inte fattar är ..varför..
Hur våran Nordiska historia har utraderats så hårt att vi inte ens
själva vet något annat än dessa få "historiska  källor" som söndertolkats
av dagens lärda män..
Det är för fan bara att åka ut och titta lite..
Jag fattar inte.
Kristendomens intrång och segrande i Norden borde få er alla
att fundera lite på vad som menas med det?
Sen titta på en karta,man har gått hela vägen från Rom..hallå?
Vi har över 3500 kyrkor i Sverige..
Man har alltså maniskt börjat bygga kyrkor i landet efter 900 talet
uteslutande?Och sedan slagit valvbågarna på 1400?
Några år efter den stora döden ..hallå?
Valvbågarna i våra Uppländska kyrkor tycker jag ni ska ta en
närmare blick på..Det kan lösa många "gåtor"..
Alla dessa enorma stenar överallt,och ingen skriver om det annat än
"gravhögar" "mystiska platser".
Uppsala gamla kyrka är ett tragiskt lysande exempel på hur jävla
fel det kan gå -
Dom stora salarna vid Uppsala högar ..hallå?
Hur många "stenhus" tror du står där?
Sen har vi hällristningarna som jag "brinner för",inte fan knackar man
in "skepp" och "fotsulor" runt om i landet för att bedriva soldyrkan
eller vad fan ni nu vill få det till.."Enkel matematik" prova det istället
så lovar jag dig att du kommer bli lika förbannad som jag.
Det är så dumt.
Tror du man bara dyrkat "asagudar" här i Norden innan eran
jävla jesus?
Om du tittar på "runstavarna" tex där det tom på dom flesta som finns kvar
har tryckts på kristerliga helgondagar borde väl oxå få er att
fundera?
Nordens historia täcker så mycket mer än några biskopslängder och runstenar..
Det är för mycket,jag orkar inte mer..


Gamla Uppsala alltså..
Man bygger inte sånna här stenhus för att sedan 
göra såna här slarviga och dåliga målningar.
Med dagens teknik kan man idag få fram orginal målningarna.
Men det är det ingen som vill.
Gissa varför..



Hela konstruktionen av Gamla Uppsala kyrka.
Vad tror du blev kvar efter dom bränt upp allt.?
Sen kan du titta på hur gamla packhus ser ut tex från medeltida städer
och jämföra.
Uppsala gamla kyrka är unikt i sitt byggnadslag.
Sen kan du även se dom gamla grunderna,därav är det inte så svårt
att lista ut vem som ägde detta hus.
Inte fan har man byggt det för kristendomens ära.
Idioter..