måndag 21 november 2016

Hällkistan i Södra Härene Västergötland


Jaha och vart ska man börja då?
-Då jag sysslat med denna påhittade ide av att försöka rita av 
stenarna så noga som möjligt i mån om att få fram det som ingen 
ser pga okunskap och "bristande intresse" så börjar jag bara.


Och eftersom jag är totalt ensam om denna
"upptäckt" så känns det en aning tungt att bära detta ansvar och
uppgift jag fått ,men jag är tyvärr för jävla nyfiken.
Så när jag "fyller i " så gör jag även det i olika lager,
jag tänker inte så mycket utan följer linjerna.


Sen efter några timmars svärande och ritandes så
tar jag bort alla foton för att se om det hänt något av samt för att 
se om jag hittat "figurerna och ornamentiken" rätt.
Sen börjar jag om..


Därav hittar jag syftet och stenens ursprungliga målningar.
Nergrävda stenplattor  i Västergötland,Inte fan gräver man ner
så här många och stora stenplattor utan ett spår.
Det gäller bara att tänka rätt,och för att göra det måste
man förbise korsen och amen.
Det har tagit mig lång tid att komma förbi kristendomen
och runorna,men sen har jag varit på så många ställen
att denna "tankeställning" jag har idag är för att jag
åkt runt och sett allt samt läst och läst,ritat  och mätt..osv.


Min hand går på "Ormsalva" och "tigerbalsam" just nu.
Men jag vill ha en konkret historia och jag är trött på detta
"sannorliken" "troligtvis","mystiska" förklaringar.
När stenarna står där dom står.

"The eyes are useless when the mind is blind"