söndag 27 november 2016

Östra Ryd Under putsen


Östra Ryd 

Har bara varit här vid 4 tillfällen,
det var så packat med heraldik,vapensköldar,alianser
,dessa enorma släkttavlor av Brahe ätten ,osv..
Men det som fick mig att gå igång var denna sidan in till 
sakristian så att säga.
Då som ni kan se består i denna lilla valvbåge.
Ingången är ganska "ovanlig",så jag tippar på att detta hör till den 
äldre delen.

Då ska vi trolla lite.
Jag är ju trots allt en tvättäkta hednisk kättare av  Uppländsk patriotisk sort.



Några timmar senare..
Då ska vi se om jag fått fram något.
Jag har som vanligt ingen aning om vad som 
döljer sig under putsen så därför kan jag 
inte "följa reglerna" utan följer linjerna istället.


Jaha men dåså..
Ett påkommande tema som finns under putsen i 
de flesta Uppländska sk kyrkor.
Jag har alltså ritat efter prickar,rispor,konturer,skrap märken..
Inte hittat på..Tyvärr..



Du skall inga andra gudar hava jämte mig??
Satans jävla hycklare.
Ni har tagit allt ifrån oss.
Det är på tiden att ta tillbaka det nu..
Inte sant?

Och till er som hittat hit..
(Ni börjar bli en hel del..kul hoppas nån av er gör som jag säger
så vi äntligen kan få någon ordning på vårat forna rike)
Välkommna..