fredag 4 november 2016

Hedniska trollerikonster


Man bygger inte 98 kyrkor på en liten Ö ..
HALLÅ??
Titta på den här kyrkmålningen ett slag...
Vad ser du?


Nu ändrar vi ljusättning och tittar igen..
Sedan titta på dom ljusa kontrasterna och mörka..
Nu börjar du fatta vinken va..



En till ljusättning...
Jag brukar även "fylla" i alla dom olika ljusättningarna för att 
se vad jag "kommit" fram till..


Sen brukar jag ta bort bilden för att "inspektera" mina streck och prickar
Jag har usel fantasi, tyvärr.Därav kan jag inte hitta på saker och dra ihop
det till något som det inte är.Som ni idag gjort med runstenarna..tex..
Men då jag har några sånna här lager så brukar jag överlappa dom med varandra
varpå jag då får fram det som ni spacklat över..
Jag förväntar mig ingeting, det kan bli hur som helst därav får jag fram det eftersom
jag inte letar utan låter linjerna leda mig till dom rätta.