torsdag 21 juli 2016

Wont back down

(En avritning av en mässingsur från digitalt museum)

Men ni vet ju hur det blir när man ritar och så blir det aldrig
som man vill ha det.Därav ritar jag av annat,mycket latinska manuscript,
byzantine grejer,"vikinga smycken",kurbitsmålningar,
keltiska mönster osv..För att lära mig .
Känn dig själv..Jora det gör jag ganska bra nu..


Dom här sk broscherna av "vikingatid" stör mig..
Därav ritar jag av dom samt tänkte skriva ut dom i 3d och
använda dom till något annat än klädsdekoration.
Tex en kompass..


Några "fynd" jag ritat av..
Hercules knuten..aha..


.Sen när man sitter som jag och ritar av så här..
Så kommer man på något varpå andra linjer man ritat nånannanstans
blir mer vettigare.Osv.
Att man endast har hittat lite flintspetsar,stenyxor ,pärlor osv i
dom Uppländska gamla gravarna...¨
Åk ut till ett gamalt gravfält och titta på stenarna hur dom ligger.
Sen är jag öppen för all diskussion om era kristerliga teorier..


Jag är trött på detta feltolkande och alla dessa
fuckade teorier som trots idag på 2000 talet
är likadana som på 1500 talet.
Hur mycket av alla dessa fynd tror du hamnar på museum??
Vet du hur många privatsamlare det finns?
Vet ni hur museumerna startades här i Uppland?
Genom donationer av privapersoner samlingar.
Det är inte så svårt att inse när man har läst Upplands
fornminnes tidskrift..(Jag är på 8 bandet)

Bilden ovan är ett sk gratulationskort som hänger på Nordiska.
Den stör mig..Ja ni kan se själva varför..
Så därför ritar jag av allt..




Brittiska museumet åker jag minst 1 gång per år till.
(eller om det är någon utställning dom har jag vill se)
Det är dom Assyriska stenplattorna ,Sargon den 2:dra och
Nimrod som drar mig dit.
När jag var där för några månader sedan fick min kära mor släpa ut mig
därifrån efter spenderat större delen av dagen i deras riken.



Men det är nu som det blir intressant och kul när man gör som jag.
För att en gång för alla ta reda på vad fan dom sysslat med.
Sen ser jag ett samband med det assyriska/persiska riket och Uppland..

Det är det här som kallas för "extraordiära förmågor.."
Jag hade en "arbetsterapeft" en gång som skulle lära mig hantera mina
förmågor.
Hon sa att jag faller på detaljerna.
Jag vart en smula sur över detta varpå det fick mig att inse
denna förmåga som jag har och nu använder till fullo.
Och samt för att visa er att jag inte snackar skit när jag säger
att runstenarna är åt helvete fel.Så lägger jag upp alla mina
teckningar och hur jag kommit fram till detta.