torsdag 28 juli 2016

Birka








Dryga 3 timmar har man på sig tills båten går.
Därav spenderades tiden mest vid runtt gravfälten och vallarna 
på andra sidan,
samt bergsknallen med fornborgen..


Dom röda strecken är för att visa er muren runt berget..
Pilen på andra sidan var ett stort gravfält som jag även inspekterade lite snabbt.


Jag tycker det hela är så ...märkligt..
Stort gravfält på ena sidan med kulllar,stensättningar,bautaenar
osv..Sen det här på andra sidan och stora berget i mitten med det hemska
uppsatta korset..


Hit skulle jag inte ens gå om jag fick betalt för det..
Men jag har sett det..Och det fick räcka.


Om jag nu "skullemissabåten" nästa gång så..


Det som fick mig att fundera på var båtresan till Stockholm och hit.
Den gick på dryga 2 timmar.
När den kristna missionen tog sig hit hade dom knappast motorbåtar.
Det gjorde mig ännu räddare för denna religion och makt.
Hur man kan ha seglat hela vägen från Rom ,upp hit till Norden och
lyckats omvända alla till denna religion..?
Jag har en enorm drivkraft men det här..