torsdag 14 juli 2016

Enköpings-Näs kyrka


U 773
Enköpings-Näs
Inskriftens senare del är skadad och ger numera ingen 
språklig mening..

Seriöst..det står så på skylten..


Då man inte riktigt har fattat eller förstått att kyrkorna
stått här innan kristendomen kom in i landet och förstörde dom
så har man heller inte fattat att runstenarnas dunkla öden,
trots att Uppland är det runrikaste landet i Sverige,
lyckats "tyda" runorna,då dom använts av kristerliga
präster som satte våran Nordiska historia till ett passande
kristligt tema.

Inte fan knackar man fel i sten,det man gör är att fylla i skiten fel.
2000 år..Så länge har ni haft ensamrätt,makten och herraväldet..
fy fan..


Sen om man går bakom "kyrkan" och tittar lite på hur området ser ut..



Jag mappar upp alla kyrkor jag varit vid och i per
byggnadsätt och stil.Tex dom som ursprungligen hade ett torn,
sedan prickar jag in alla "tornkyrkor" på en tom Upplandskarta
jag ritat..osv..


Vårt svenska rike står i brand
kristendomen har slukat vårt land.
Och när mörkret sakta faller på då står svensson och tittar på.
MÖRKA MAKTER omringar oss..
Många ger upp utan att slåss..
Men min nordiska tro den höjer mitt mod..
Min eviga tro på min fosterjord..

(min omgjorda version av Hårt mot hårt av Odium)


-Jaha ..vad ska vi säga att detta är då?
En gammal prediks balkong?


Mot alla städer tågar kristeliga trupper
i riksdagshuset sitter biskopsgrupper.
Grundlagar ändras för Religionen skift,men med den nya tekniken idag ska vi 
en gång för alla bli kvitt.
På gatorna håller prästerna tal,ALDRIG MER ska det hållas några val.
Nu har jag "makten" och kunskap från min tid,
som en gång för alla ska visa Det Nordiska rikets tid.

( Fint va..=)..)


Jag kommer såsmåning om ge alla som vill ha tillgång till mina bilder
och mitt bibliotek  att få det.
Jag har byggt upp det utöver det jag fotat, i årtal,präster,biskopar,kungar,folk,
ställen,,fynd,sten,..osv..runor.
Tex om man vill se alla runstenar som innehåller runraden
"gud hjälpe oss alla" så har jag dom..
Eller om du vill veta vad för sten,varpå du kan söka på alla runstenar som är
utan röd granit osv..