måndag 11 juli 2016

Altaret från Broddetorp , Väster Götland


Altaret från Broddetorp Öster Götland är troligen tillverkat
under 1100 talets första hälft..
Man kan fortforande inte idag inte ge  konkreta svar på när saker
 och ting är tillverkade,
allt är bara gissningar baserat på gammalt fakta.

Min tur


Detaljer..
Efter några 100 altarskåp så börjar blir man lite störd varpå
det atomatiska tänkandet blir 
:-Men va fan det här är ju
övermålat, och omknackat..(som runstenarna typ)


Men att fota och sedan försöka förklara för dagens historiker och mainstream
forskare om detta är ungefär lika omöjligt som att
få bort det röda hönskvalstret i hönshuset,men dom röda har
jag kontroll över så..det här ska jag nog oxå kunna ta hand om såsmåningom..


Det här sk altaret ska jag enbart för nöjets skull rita av på mm,
sedan skall jag se om jag kan använda det till något annat än
detta maniska avgudadyrkandet..
Sen så har jag ritat av ett liknande "monument" men det
var visserligen från ett arabiskt astronomisk manuscript..

(Det finns att beskåda på Historiska ,står brevid Dopfuntet från Näs)