måndag 25 juli 2016

Skogsruds tekniklära


Den här stenen har jag hållt på med i 2 år nu.
Men då jag hela tiden kommer på "nya tekniker"
så ritar jag även om stenarna..
Bilden har jag kört filtret invert för att se konturerna bättre..


Filtret svart och vitt i PS..
Dom här mönstrerna på stenarna är för jäkla avancerat och välgjort att 
"fylla i med falurödfärg"
och det här är det enda sättet jag kan komma på att få se den i 
"orginal" utan att förstöra stenen..




Filtret Gradient map använder jag med i olika färgsättningar..


Sen vrider jag och vänder på stenen,
det behöver man inte lyftkran till idag..
Några enkla klick i PS fixar det.
Visst är jag smart =)


Sen tar jag bort bilden efter nån timme eller tre..
Det som är så himla häftigt är att när man suttit och ritat i varenda rispa 
,streck,prick som jag i alla dessa lager och sedan överlappar dom med varannat 
streck över en massa "vita" linjer som trotts detta virrvarv inte har något annat 
streck över sig.
Och sen när jag skriver ut mina små alster så ritar jag i dessa vita linjer..
Jag skulle aldrig ha fortsatt med detta om jag inte fick fram något.
Och jag hittar tyvärr inte på.
Jag tror på ren vetenskap och den kan man inte basera
på någon påhittad religion.


Tydligare än så här kan det väl inte bli?
Men jag läser även som ni vet en hel del och ritar även av en hel del
annat oxå.Samt prövar olika ideer,åker tillbaka osv..