lördag 2 juli 2016

Just Like you


-Nej jag är inte tokig..
Jag har fått en uppgift och den tänker jag fullfölja.
Det innebär att jag kommer vända upp och ner på hela Uppland
vilket jag visserligen har gjort,men i detta fall måste jag gå ännu längre
tillbaka samt släppa alla regler och paragrafryttare och vilseledande
historieskrivare som inte ens varit på platserna dom skrivit om.

När det kommer till "fornforskare" så litar jag endast på
Olof Rudbeck,Johan Peringskiöld,Pa.Säve,Rickard Dybeck,
Birger Nerman,Hildebrant,Och såklart Johannes Bureus.
Jag kan läsa mellan raderna och det som står i raderna.
Men det räcker inte, om du däremot åker efter deras anteckningar
till platserna dom var på när dom skrev deras verk om det forna Nordiska riket
så kommer du oxå fatta vad dom menade..
Mej tog det ca 300 runstenar och 45 kyrkor..
Nu är bara frågan hur fan jag ska få fram det,vilket
jag kommit på med min "fotastenochsedaniniPSochritapåbilden" teknik.
Och jag nollställer mig varje gång..
Teckningen ovan har jag vridit och vänt på,ritat av ca 12 olika teckningar,
jämfört ritat om,försökt hitta dom rätta linjerna.
Därför gör jag detta dygnet runt i absurdum.
Det hade däremot varit kul att ha någon att prata med om detta..

Jag tror inte ni riktigt fattar hur många skogsdungar,gravfält,kyrkor
bogårdsmurar, fornborgar,runstenar jag ritat av och varit på..
Det är bara så trist att ingen verkar fatta eller ens bry sig om
vårat forna rike eller forna föräder.Dom som bott här i 1000 tals år
långt innan kristendomen tog över..
Teckningen ovan är den där tjuren,har hittat den på Karls klocka,
Under putsen i Lunda kyrka ,några dopfunt,och i stenmosaiken i Uppsala 
Gamla kyrka bla..
Det är andra tecken som han gjort från sidan..
Och det är inte "fornsvenska" eller "futhark"
Det här är något helt annat..Men det är i Hela Uppland..
Och ingen jävla biskop ska få ta detta ifrån mig ..