söndag 24 juli 2016

Gravfält 5:1 Djurgården Stockholm


Mitt emot Etnografiska ligger denna stora park/fält
där hästarna går börjar bergsknallen,varpå jag begav mig in i skogsdungen.
Det finns nämligen enligt fornfyndsappen ett gamalt gravfält här..
Jojo..



Här alltså..



Nämen titta...


Gamla stora träd,enbuskar,johannesört,ormbunkar,




Vad tror ni händer när jag tar fram min wacomplatta
och ritar av tex detta träd på mm?
Och sedan tar bort bilden..?


Det här är ännu högre upp..
Den här stenen...vad fan är det här för naturbildning?



Den här stenen står några meter ifrån kaknästornets stängsel 
på baksidan.
Framför denna sten går enormt välformade stengrunder i berget.
Det är lite för uppenbart för att vara "naturbildning"..
Åk hit och titta själva så  kommer ni fatta vad jag menar..


Det här är ett kommande tema längs dom gamla bergsknallarna som
fångat mitt vänsteröga.
Dessa "uthuggna" trianglar..alltså...
När gjorde man det tror ni??
på 1100 talet?? knappast..


Det är ett annat språk,det går längre tillbaka än
kristendomen,tyvärr.
Det här är så långt tillbaka att jag inte ens själv vet hur långt.
Men tecknerna jag får fram hela tiden om och om igen
liknar nån slags tidig version av fornpersisk-öst arabisk ursprung.
Dom ligger inte i nån "runslinga" eller "rundjur" det är ett senare
påhitt.
Jag ska ta reda på vad fan det är och det enda sättet att göra det är att
rita tills mina händer inte orkar mer,fota tills min kameras batteri lägger av,
åka runt och se mer tills poletten trillat ner vilket den börjar att göra.
Men jag måste se mer.