onsdag 20 juli 2016

Fynd i Jorden


Det här stör mig.
Det ska föreställa ett "fynd" dom grävt upp i Uppåkra,Uppsala..
Varför gör man en sån här pryl?
När man skrev historien om Uppland på 1500-1600 talet så fanns inte dessa fynd
eller kunskapen om världen som vi har idag.
Endå så skrivs historien fortforande i samma mallar och ramar..
Jag fattar inte..


Dom här fynden stör mig ännu mera..
Jag ser ett samband med dessa och en del runstenar som
idag fyllts i fel pga lathet och okunnighet..

Här är mer fynd från Uppland,jag samlat på mig 


Den här pjäsen är inte bara mystisk,hednisk och av "oförklarligt"
ursprung..Det är någon som gjort denna.
Men att tolka det som ni gör idag så kommer ni återigen
aldrig att förstå vad det är eller
varför man gjorde en sån här..
Det är därför jag anser att det är så viktigt att se
"in the big picture".
Våra stenar,våra grunder,dom gamla platserna som
är byggda utan dom som gjorde dessa.
Inte fan gör man en sån här pjäs för att "offra" den i en brunn??
Så med alla dessa fynd ,kunskap,nya teorier,mera människor
runt om i världen som genom sociala medier .typ Pinterest,lägger upp
sina bilder från olika museum ,platser osv.
Ställen som tex jag inte skulle ha chansen att åka till. men genom ett litet
klick kan se dom genom pinterest tex..Kan få ett sammanhang,samt
mera kunskap om stenar runt om i världen,samt vart vårat Nordiska folk
haft för sig..


Att dagens historiker och forskare blundar för den nya vetenskapen
är bara pinsamt.
 Dom kallar arkeoastronomi för nonsens därför att dom inte
ens har tänkt tanken själva annat än deras tegelstenspläderingar om 
mystiska kulter och ritualler som dom kan skriva om i minsta detalj.
Men nu är det så att,våra stenar ,skålgropar,hällristningar stämmer överens med
stjärnhimlen,dock en hel del årtusenden bakåt vilket du idag kan få fram med
enkla matematiska program .
Vi är den nya generationen, iallafall jag som
är religionsfri och kan tänka lite längre än Amen,tänker inte se på eller
vara med i denna idiotiska historieperspektiv längre.
Jag kommer aldrig att duka under för kristendomens lära.
Open your fucking mind..