tisdag 12 juli 2016

Vallentuna kyrka

Jag ritar av varenda sten i Vallentuna kyrktorn,på mm..
Det här är ca 4 lager som jag gjort hitills, tagit mig 2 kvällar..typ..
Dom som byggde detta innan kristedomen stal det och kallade det kyrka,
(efter några bränder och ombyggen såklart..)
var oerhört noga med hur stenarna placerades.
Och det gjorde dom i ett syfte
som ingen någonsin har tänkt på eller ens funderat över än jag.
Då alla dessa teckningar från 1600 talet dominerar den historiska
källlitteraturen som dessutom till större delen är försvunna,uppbrända
 så vet ingen någonting annat.Det är så korkat och pinsamt.
(Jag har visserligen läst allt oxå därav denna "djärva" "teori")
Därav  började jag rita av sten efter sten då jag har den tekniken idag för
 att kunna göra det.
Och det var då som poletten återligen igen trillade ner.
STEN MOSAIK..