fredag 22 juli 2016

Gamla Uppsala kyrka


Detta har ingen tänkt på..
Men jag utgår som vanligt att kristendomen stulit allt här i Norden.
Och dom "kyrkorna" som inte är "vitlimmade" eller "överappade" 
sett ut som Uppsala "gamla" kyrka bla..
Jag ser ett mästerverk i sten,stenarnas placering är utan tvekan
noga uträknat och lagda precis där som ska.
Titta på "putsen" mellan stenarna tex..
Prova att "rita" av stenarna så kommer du att se vad det är jag menar..

Dom har alltså byggt en "kyrka" där en gammal "träkyrka" stått..
IDIOTER.
Och läs noga vad jag skriver:
Jag har läst om varenda grund runt denna sk kyrka,och inte nog med det
så har jag fan gått igenom andra kullar och högar utanför Norden då dom
är "byggda" i samma mönster.
Jag har även spenderat timtals här, inte bara en gång,att
blint lita på Adam av Bremen eller nån annan "historiker" som skrivit våran
Nordiska historia är befängt och sorgligt att det bara fortsätter.
Jag är den nya generationen.
Följ mig och jag ska lära dig, och du kommer förstå..


Hokus Pokus..
Ett tips ska ni få..
Läs ATTLAND inte Atlantica utan ATTLAND av 
Olof Rudbeck...
Johan Peringskiölds Uppland Monumenta
inte av någon nytida historiker som kommenterat efter
egna tolkningar..Man ser ganska fort vilka som verkligen
läst böckerna och dom som bara" kopierat andra"..dvs lathet..
Och sedan åk ut och kolla på ställerna..
Sen kan vi diskutera..