onsdag 13 juli 2016

Runor


Rökelseekar har hittats även i Uppländska kyrkor.
Tror du man "utvann" malm på 1100 talet??
-Nä precis..
Bilden är ifrån nån bok jag hittade på Kungliga biblioteket.
Plöjer igenom deras Danska och Norska runinskrifter..



Med tanke på att Danmark och Norge är våra grannländer som oxå
begagnat att rista fel i allt möjligt så  letar jag även där..
Och jämför..


Och allt som har med Olof att göra..




Här ser ni ett lysande exempel på felkomponering av 
ifyllning..


En kväll satt jag och gogglade som vanligt,varpå
jag hamnade på Dune koppen,den är ifrån Gotland.
Fortsätt att googla på denna så får ni se vad som händer..
(Jag har varit i Dalhem förra sommaren en av dom vidrigaste  kyrkor jag besökt
kom på mig själv att jag stod och grät när jag var inne och fotade i den)