måndag 4 juli 2016

Östra Ryd..igen


Jag har spenderat kvällen vid Östra Ryds kyrka..
Den stör mig..Iochförsig så stör alla kyrkor mig.
'

Den här var ett av kvällens stenstirrande samt fotandes.
Den stör mig enormt..denna sten..Jag har ritat av vartenda rispa i den.
Visserligen..Men behövde nya foton i annat ljus..


Vart tror ni våra forna förfäder bodde innan kristendomen kom in i landet?
I hyddor och grottor?
På våra gamla gravfält där det bara är stora stenar i geometriska
 stensättningar av olika slag?Med tanke på deras bragder runt om i världen 
som tyvärr inte finns "dokmenterat" här i Norden utan av grekiska historiekällor.
Båtar kunde dom bygga,navigera däremot vet forskarna fortforande inte
hur dom gjorde..idioter..Titta upp för fan..
Vart är alla gravar från 1200 talet?
För papper fanns då det har vi dom sk diplomatorium breven som
 inte är uppbrända kvar att skåda..
Jag är arg trött och frustrerad nu på detta..


Jag har roat mig med att räkna sånna här stenar med järnring i..
Längst med Östra ryds bogårdsmur.Fotat alla stenar igen oxå..
Vart ca 300 bilder..


Man har gjort en malldatering som i dagens läge tyvärr
inte håller längre.
Det grävs upp mer och mer som forskarna inte får ihop jämt med
den "historiskasattadateringen" varpå det hela blir mystiskt istället.
Med tanke på att folk idag fortforande dyrkar en stackars uppspikad
sate som ska komma och "frälsa" världen,som levde för över 2000 år sedan.
Och inte här i Norden ..suck
Undra vem som sysslar med hednisk avgudadyrkan egentligen..
Just det..




Alla "kyrkor" strategist utplacerade som vanligt.
suck