torsdag 28 juli 2016

Skogsruds Upplandica


Igår fick jag samspråka med en sk arkeolog.
En lärd man av det Nordiska Rikets historia.
Jag berättade lite om vad jag gjorde samt angående detta feltolkande
om runorna som skett genom åehundraderna.
Varpå jag fick snabbt till svars..
-Det där kommer ses som fantasitolkningar..
Jag förklarade sedan hur jag kommit fram till detta varpå
jag då fick ett högt
-NEJ tillbaka..
Jag sa att det Nordiska språket ursprungligen är något i stil med 
fornpersiska-arabiska..
Sedan berättade jag även att kyrkorna stått före kristendomen..
Och hur jag kommit fram till det.
-Hur lång tid tog det då..sa han snäsigt tillbaka.
När jag berättade att jag ritat av varenda sten i Uppsala Gamla kyrka..
Varpå jag återigen fick det bekräftat att dom inte vet ett skit annat än det
dom gräver upp i jorden och inte ver hur dom ska hantera annat än mystiska
 hedniska föremål.
Sen började han rabbla nån runramsa varpå jag kontrade med
varför alla runstenar i Uppland är felsristade av våra forna förfäder..
Sen gick jag..

Mitt lilla verk om Uppland  som kommer heta Upplandica (fiffigt va.)
Kommer första delen ägnas åt varenda runsten i hela Uppland.
Där jag ritat av varenda sten i uppdelade sektioner,sten,runor,ornamentik,
och det som stenen egentligen skulle sett ut. (alla 1500 stenar)
Då han inte verkar fatta att jag ritat av nästan hälften nu.
För det är nämligen ingen som någonsin gjort som jag.
Är inte det märkligt??


Varför jag gör detta ?
Jag gör detta för att jag kan och för att jag vågar och för att jag ser
att hela våran Nordiska historia är fel.
Jag är mycket nogrann.

Game fucking on.

(min lilla teckning ovan är en av Bautastenarna på Birka)