fredag 12 augusti 2016

Vadstena


Det vart lite fel kartläsning varpå till min stora glädje
Vadstena låg längst med vägen.
Lite övertalning av mina medresenärer slutade i att jag 
fick ta ett  varv runt.Hela detta ställe..seriöst alltså..
Vad fan då för jäkla klostermur.Är det inte konstigt att runt om
 i Europa har man byggt medeltida städer,borgar osv..
Men här i Norden här är det uteslutande
kyrkor och kloster som domderar över dessa byggen ?
Vadstena kloster är i samma hemska förstörelse som Westminister Abbey .
Ett lapptäcke av sönderknackade och omgjorda stenhällar och ombygnationer.
Det är så man mår illa.
Allt fokuserat på den heliga Birgitta.suck..
Men jag fotar det som ni inte ser.Och det som "förbises" av
 arkeologer och forskare.
Jag har detaljsinne och fotogeniskt minne 
 (extraordinära förmågår)
Vi körde sedan vägen mot Ödeshög ner till e4an.
.Jag kopplade inte Ödeshög med Alavastra förrän jag såg skylten.
Sen kom Rökstenen skylten oxå..
Men jag är inte färdig med detta ställe,får ta en helg här.