måndag 22 augusti 2016

Sten studier


Vet ni att om man krossar snäckskal och blandar med
 tex sulfur så får man prima
självlysande "pulver", ska prova det imorgon.

Sen kan man blanda tex..blåbär,ättika och äggvita så får man hyfsat bra bläck.
Man kan även använda sig av sot,aska..
Som bindningsmedel i bläck hade man förrut Gum arabicum ,undra om det finns
någon annan "växt" man kan använda istället??..typ Robinia pseudoacaia..??

Men inte här uppe i Norden...Ånej här var det bara latinkunniga präster
som kunde "fatta pennan"...
Då vi det nordiska folket inte var intresserade av våran forna historia så
hittade dom även på en passande...


Fortforande samma sten men annan ljusättning bara.
Fiffigt va..Det har ni aldrig tänkt på va..
Precis.. men det har jag..Det kommer atomatiskt efter
att åkt runt och sett denna förstörelse som svenska kyrkan har gjort
med alla våra nordiska stenhus och stenar..


Läs noga nu vad jag skriver..
Jag hittar inte på..
Jag ritar i varenda jävla rispa,kontur och prick,i olika lager
det tar mig några timmar och dagar.
Men jag skulle aldrig fortsatt om jag inte fick fram något.
Och det är inget som är ristat eller kristat hur gärna ni en vill få det
till.. Eran Nordiska historia  tillhör kristendomen.
Och den satans religionen har INGENTING med min NORDISKA historia
att göra.Det har funnits folk här före den kom in..
Dom som byggde detta land och rike.


kvader ristning?