söndag 28 augusti 2016

Det man inte ser....


Jag har varit inne i Stockholm idag.
Farsan hade ett gig varpå han behövde muskelstyrka.
Så det blev ett litet varv runt medis..alltså medborgarplatsen..


Här har vi baksidan av Björns trädgård..
Framför det gula huset ligger medborgarplatsen.
Här bakom har vi en bergsknall med murstenar..just saying..


Hur gammalt tror du sthlm är?
700 talet? Eller ska vi säga när kristendomen kom?
För våra forna förfäder ägnade sig väl knappast åt att bygga borgar och fästningar.




Kapellgränd  kallas denna gata..


Som jag säger så ser jag allt..
Varenda sten jag ser fotas .
Sen när jag kommer hem läser jag på om allt som finns 
om det stället jag varit på eller åker till..
Därav blir det "lite" tokigt när det inte stämmer..


Sånt här gör mig vansinnig.
En gammal kvarnsten är väl inget att bli upprörd över tycker du.
Men jag ser ett enormt jävla stenknackande,en enorm tid det har tagit att
göra denna kvarnsten.Eller hur tror du man gjorde dessa stenar då?
Från att "knacka" skålgropar till detta..Hur lång tid tror du den
utvecklingen har tagit??
1000 år??