tisdag 23 augusti 2016

Stenstudier


En sten i bogårdsmuren vid Vassunda kyrka som fångade mitt vänsteröga..


Jag använder mig av olika lager när jag sitter och försöker
komma i underfund med hur linjerna går.
Därav kan jag kombinera mina lager varpå jag sedan
kan överlappa dom med varandra..
Jag är mycket nogrann..


Sen efter några timmar så...


Sen har jag olika ljusättningar på stenen..
Och ett "öppet sinne"...


Då ska vi se vad jag "Hittat på " av att rita av rispor och repor på
en gammal sten i bogårdsmuren i Vassunda kyrka..
Vad "Märkligt"
Tänk vad lite "trolleri" = teknik  kan åstakomma..
Min "fantasiteckning" verkar föreställa en gubbe med en hatt föreställandes nåt
djur som sedan går in i massa "slingor" av andra djur och figurer,,
Lite mer avancerat än "gud hjälpe oss alla" ...
Inte sant??