måndag 15 augusti 2016

Runsten Vadstena kloster


Då börjar vi om igen..
Detta är en "runsten" som står utanför längst med 
"Klotermuren" i Vadstena.
Den är först och främst helt åt helvete ifyllt samt att dom inte 
ens har tittat på vad dom  "fyllt i".På min "lilla teckning" är dom 
röda linjerna det som RAÄ har roat sig med.
Resten är det som jag fyllt i.
Sen har jag efter några timmars stirrande och ritande
 insett att stenen är upp och ner..
Därav kan jag nu hitta linjerna och lagerna lättare.
Då jag nu vet hur ornamentiken är gjord.
Tidsåtgång: tro mig det vill ni inte veta men
 i "runda drag" ca 18 timmars avritande..typ..

Och nej jag är inte intresserad av att hålla nån föreläsning eller
"diskutera" mina sk "teorier" med RAÄ..
(RAÄ ska få min lilla "avhandling" så dom kan sitta och feltolka den
i samma regim som dom alltid gjort,tror dom ska få det på
latin trots allt.Då jag inte är en "lärd" tant )
För det är allt.Ni har inte ens försökt.Ni har bara gått efter kristendomen.
Det jag däremot kan göra och gör är att visa er och förklara för er
vad jag får fram och hur jag får fram det.

Mej kan ingen lura längre..
För jag har varit överallt..
Och det kommer du oxå att inse om du börjar som jag.

Ta ner fornfyndsappen och börja åka efter den.
Så kommer du förstå vad det är jag menar..

Jag ska ta tillbaka Norden..