tisdag 9 augusti 2016

Böcker


Jag har varit på KB idag..(Kungliga Biblioteket)
Jag var ute efter denna mikrofilm..


Jo jag har en svag liten böjelse för Martin Aschaneus..
Kan man säga..Han stör mig..




Sen var det den här..bla..
Nu kan man scanna av rubbet,bara att köra in usb stickan..
Är det inte fantastiskt..


Jag tycker det är kul att översätta dom gamla latinska historieböckerna
om våra Nordiska folk.
Nu kan man bara googla sig fram,behöver inte ens  ha en ordbok.
Men visst..jag har några st endå..


När jag stod och väntade på denna inne i speciallässalen på KB.
Så kollade jag runt lite i bokhyllorna..


Då hittade jag den här.
Satan...Den här boken var precis det jag behöver just nu.
Det är en gammal bok om uträkningar av breddgrader,stjärnhimmelen osv..


hihi...jag fotade av hela boken.. vilken lycka,,


Hur lång tid tror du detta har tagit att komma fram till?
Därav ska jag lära mig hur man räknade förr för att sedan 
använda en del "feltolkade fynd " som arkelogerna idag kallar för
broscher,smycken,sköldbucklor och annat rappakalja.

Våra forna förfäder har åter igen säger jag varit mer smartare än ni 
någonsin kommer att förstå.
Men så länge som ni blundar och tolkar allt efter kristendomen och
"mystik" kommer ni aldrig att få veta .
Och jag finner ingen som helst logik i att kalla dessa enorma stensättningar
här i Norden för "hedniska kultplatser" ..Skäms..