onsdag 17 augusti 2016

Hedniska trollerikonster


Abrakadabra..
Inte fan har man "malt korn" eller haft
"hedniska fruktbarhetsritualer" i dessa gropar.

Imorron ska jag enbart för att jag är så förbannad på hela Sveriges
påhittade fornnordiska historia som är baserad på före och efter kristendomen,
som efter alla dessa plundringståg  slaktat hela Norden kommit på -Oj då..
Vi kanske ska ge dom någon slags "historia"  endå.
roa mig med att göra sk Astroablar,"Jordglobar" fast med stjärnhimlen
och måla på mina "skålgropar"
Sen ska jag lära mig att räkna på det gamla sättet med mina hemmagjorda små
astronomiska  mätinstrument som jag komponerat ihop.

Det är absolut inget magiskt med det annat än kunskap som ni raderat bort
pga enväldig,ensidigt makt i form av kristendom.

För det här kan ni inte komma och säga tillhör kristendomen,
därav har dessa "skålgropar","älvkvarnar" "offerstenar" "trollstenar"
fått den puckade benämningen
att våra forna förfäder knackade gropar i bergen för att mala korn..
HALLÅ??