lördag 20 augusti 2016

Hammarby


Hammarby,Väsby..
Mitt emot centrum ..Tog en tur in i skogen idag..


Här finns några stenar att beskåda..


Vi är alltså i Hammarby,Eds ligger raka vägen härifrån.
Sen har vi smedby med Gunnes gård,en annan större hög varpå
grustaget ligger  bakom..osv..
Bakom denna sten ligger ett stort "gravfält"


Sen ca 30 m ifrån ovastående runsten ligger denna "bautasten"
 utan större förklaring. Bilvägen går rakt nedan..
Men vi tittar lite närmare på denna sten.."shall we" !



Jaa den här räknas inte som en "runsten" utan 
en "rest sten" aka "bautasten" som våra forna förfäder
 reste utan att lämna några
spår efter sig..Endast runstenar dårå..


Fortforande samma sten.."just saying"


Min tur..


Nu ska jag trolla lite..
Jag är trots allt en hedning..
Men från 2000 talet..



Vi får se vad det blir..


Den här har jag "förbisett" ,men nu har jag sett den..
Och fotat den..
Står i backen bakom dagiset..


Fortforande samma sten..


framsidan dårå..


Och så har vi denna sten i mitten kan man säga..



Sorry men jag köper tyvärr inte det här längre..


Baksidan...Ska vi svinga våra wacom plattor och se om vi 
kan göra våra forna förfäder stolta??
Tänk "keltiskasuperinvecklademönsteritypavbookofkells"