tisdag 16 augusti 2016

"runstens fragment"


Täby ,Såstaholm , där står dom 3 runstenarna som ska vara knackade av 
dom "första kristliga nordborna"..visst vi säger så..hallå??
Sen har våra duktiga arkeolgoger hittat 5 gravar här.
Där folk bott i tusentals år..Har dom hittat 5 gravar..
Och sedan 3 brända förstörda runstenar..
Men bakom skogsdungarna där ingen går..utom jag då..
finns en annan historia.Den som ni raderat bort.
Som inte passar in i eran förbannade tro.
Eran tro som ni släppat upp hit i Norden och tvingat på oss..
Fy fan..
Tror ni verkligen våra kungar här var så glada över kristendomen.
Om du såg 400 skepp med vita flaggor komma längst med havstranden,
vad skulle du gjort?


Jag vill se vad fan det är.
När jag började med detta så letade jag hela tiden efter dom sk "rundjuren"
"runslingan" "futharken" men efter att spenderat några 1000 timmar med
detta så letar jag inte alls längre.
Jag bara börjar att rita av efter att först kollat åt vilket håll
stenen ifall jag kan se det..
Annars brukar det uppdagas efter några timmars avritande  och snurrande..typ
Och den här lilla avritningen har jag inte bara ritat av från ett håll
utan jag brukar vrida på bilden ,varpå sedan när jag tar bort bilden och bara kollar
på "teckningen" så kan jag med alla lager få fram dom rätta linjerna.
osv..kapisch?
Det är den där tjuren eller vad den nu är som biter i något igen..