onsdag 4 maj 2016

Uppsala Kungshögar


Uppsala Kungshögar
Sen har vi Tunaåsen på andra sidan.
Den här stenen står i backen vid den 3dje stora högen..


Med ett enormt sk "gravfält" på andra sidan.
Borde inte varenda sten här då ha vara en gravsten tycker man?
Med tanke på att man ristat,knackat,och huggit runstenar lite hur som helst?


"The know what is what but the dont know what is what"


Titta noga nu...
Sen titta igen på stenen..
Och vart den ligger någonstans.
Den här har jag fotat i mm..
seriöst alltså..


Om man nu som jag gör,för in denna bild i 
tex PS och ritar av mm för mm i streck,prickar,konturer osv..
På bilden har jag börjar lite för att ni ska se lättare vad jag menar.
Jag är den enda i hela Norden som gjort detta.
Och att ingen annan har kommit på det är för att dom inte
har åkt runt som jag,samt kopplat ihop ett och annat.

Här har jag fotat varenda sten.Även Bogårdsmuren vid
gamla uppsala kyrka..