fredag 20 maj 2016

Inte Boktips


Kvällens högläsning var ett sk populärvetenskapligt
arbete av Lars Rask .
Boken heter Nordisk Runläsebok.
Skriven 2010..
(Elsa gal medans jag svor under läsningens gång.)

Samt Runor av Lars Magnar Enoksen
Historia,Tydning,Tolkning

Detta som jag gör har tagit mig 2 år kom ihåg det.
Och det menas inte med "akademiskforskning" utan åka
runt omkring i ur och skur,dag som natt,vinter som sommar,
Jag har varit överallt,nästan och inte bara en gång.
Samt läst rubbet,även på latin samt översatt det "ordagrant"
som runologerna säger att dom gjort i sina avhandlingar.
Men tänk om dom istället för att rita av en teckning från 1600 talet
skulle åka ut och titta på en runsten samt försöka rita av den själv?

Med andra ord kommer min bok att få Nobelpriset.
Det kommer bara ta nåt år till då jag inte har besökt
en del ställen som jag vill ha med i boken.
Jag är mycket noggrann ska ni veta.