tisdag 10 maj 2016

Dagens Historialektion ska ni få av mig.
Visserligen på Norska men det går nog bra..
Kunde inte ha skrivit detta bättre själv..

När det kommer till "runor" och dess tolkning så har jag
faktiskt gått igenom nästan alla runalfabet som idag finns
"dokumenterade",inklusive sten.
Jag håller mig mest i de Nordiska områden då det är
överväldingande,men jag hamnar alltid ner emot
svarta havet/kaspiska havet då runorna och stenarna
för mig dit.
Jag har även gått igenom alla...jag menar alla sk "kulturer"
som fått dessa puckade respektlösa namn som
 TRB,Snörkeramiska kulturen osv..
Mina favotitkulturer är uteslutande Anglo-Saxiska,Hallstat,La-tene
Indus Valley,Nimrud (Jag älskar deras stenplattor)
Tidiga mesopotaniem assyriska,summerna. Kurgan,
Och såklart  Armeniska..
Sargon den 2dra (Det är något som känns bekant med honom)

För att inte tala om Upplands treuddar som fick mig att ifrågasätta detta
feltolkande ännu mera därav denna gravfältsinspektering i landet.
Nu snackar vi stora stensättningar som idag är utplacerade som
enorma treuddar det är överallt i Uppland..
Samt alla megalitgravar..helvete.. i Sverige alltså..